Mi fán terem a Snapchat és van-e jövője?

snapchat mobilon

Mi fán terem a Snapchat és van-e jövője?

A Snapchat szöveg, kép és videó küldésére használt mobilos applikáció, ami a fiatalok körében (átlagéletkor kb. 20 év) egyre népszerűbb. Sőt, ebben a korosztályban népszerűbb, mint a Facebook és az Instagram.

Az applikáció érdekessége, hogy csupán néhány másodperce látható a megosztott vagy privátban küldött tartalom, elolvasás után megsemmisül.

Üzleti szempontból főleg akkor érdemes használni a Snapchatet, ha a célcsoportunk tinédzserekből vagy fiatal felnőttekből áll, hiszen a márkahűségük ezzel növelhető és cégünket, termékünket is új köntösben mutathatjuk be, ezzel emberközelibbé válhatunk.

Hirdetéseket is tudunk készíteni, ezzel teljesen új érdeklődőket bevonni a márkánkhoz, azonban az Ad Manager még várat magára (talán napok kérdése), addig pedig a Sales csoportra vagyunk bízva.

A Snapchat uralmát a fiatalok felett némiképp kompenzálja az Instagram stories megjelenése, és ez a számokon is meglátszik: 22 éves kortól már inkább ezt használják.

A jövőre nézve kissé borús a kép, a kérdésre, miszerint váltanának-e, ha jönne egy hasonló, de jobb applikáció, a megkérdezettek igennel feleltek. Ez a mi üzletünkre nézve nem lényeges, de mindig alkalmazkodnunk kell, ott kell lennünk, ahol a célcsoportunk jelen van.

Merjük használni az újat, mert legrosszabb esetben nem működik, viszont nem veszítünk vele semmit – azonban ha működik, versenyelőnyhöz juttat és egy kis időre biztosan állva hagyhatjuk a konkurenseinket. Ez jelenleg még a Snapchat használatára is igaz.