Mit rejt a webáruházak számára a közösségi média?

kosár

Mit rejt a webáruházak számára a közösségi média?

A közösségi oldalak kiváló megoldást nyújtanak a potenciális vásárlók megszerzésére. A marketing-kommunikációban rejlő lehetőségek kihasználása ezeken a felületeken a legegyszerűbb.

Webáruházad termékeit lehetőséged van közelebb hozni az emberekhez, különféle posztok, videós vagy képes tartalmakkal. Egy kis ügyeskedés árán ezek komoly megosztásokat érnek el, ezzel szerezve neked több likeot, látogatót, vásárlót. Facebookon a hirdetési lehetőség is relatíve olcsó és egyszeű megoldás a terméked, oldalad népszerűsítésére. Jelenleg ez a leghatékonyabb hirdetési felület (az Adwords mellett), ami a KKV-k számára könnyen elérhető és kamatozó. 

Negatívuma szinte nincsen, ám egy dologra érdemes figyelmet és gondot fordítani: talán soha nem volt még ennyire egyszerű nyilvánosan véleményt nyilvánítani. A felhasználók (sokszor a névtelenség homályába) negatívan értékelhetik és véleményezhetik, pontozhatják az oldaladat, termékedet. Ez mindenkivel megeshet és kellemetlenül érintheti a webáruház forgalmát. Megoldásként válaszd mindig a kommunikációt, reagálj, válaszolj, segíts, így ezekből is pozitívan jöhetsz ki!

A Facebookon kívül aktív közösséget Instagramon, Youtubeon és Pinteresten találhatunk.

Pinteresten szűk közösség van jelen, ám bizonyos területek (konyha, szépség, DIY) jól járhatnak egy céges profil létrehozásával és kreatív, egyedi képek (receptek, ötletek) feltöltésével, mert a megosztásokból itt is branderősítés és konverzió érhető el.

Instagramon a legfiatalabb korosztály van jelen főként. Profil létrehozása javasolt, de gondold át, hogy milyen arculatot képviselsz majd, legyen mindenképpen egységes!

Youtube-ra feltöltheted saját videóidat, mellyel jól tudod szemléltetni a termékek használatát, lehetőségeit, reklámjait.

Van azonban egy közös a két oldal között. Uralják őket az influencerekAz influencereknek nagyon sok követőjük van, akik nem csak figyelemmel követik őket, hanem formálják véleményüket és ízlésüket is. Ezt kihasználva cégként egy termékhez illő youtuber vagy instagram celeb megkereshető és (akár termékért cserébe) bemutatják, népszerűsítik a terméket.

Brandépítéshez elengedhetetlen a közösségi média, erejéből a lehető legolcsóbb módon indíthatod vagy növelheted eladásaidat.