A tartalommarketing fontossága és 2020-as év trendje

A tartalommarketing fontossága és 2020-as év trendje

Ahogy változik a világ, változnak az emberek és általuk a szokások is. Az elmúlt évtizedeket tekintve egyértelműen láthatjuk, hogy egyre fejlettebb technológiával és eszközökkel rendelkezünk. Rendre jelennek meg újabbnál újabb lehetőségek az internetes világnak köszönhetően, amely a felhasználókon kívül a marketing szférákban mozgóknak is kedvez. Az internet számtalan lehetőséget hordoz magában a marketingesek részére, amelyet rendre felismerhetünk és igen gyakran alkalmazhatunk akár. Évről évre fókuszpontba kerül egy-egy előnyös meglátás, taktika vagy technika, amely az adott vagy következő év trendjét alakíthatja vagy formálhatja. 2020-ra nagy valószínűséggel a tartalommarketing kerül terítékre.

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing egy olyan marketing technika, amelynek során érdekes és értékes információkat osztunk meg célközönségünkkel annak érdekében, hogy az értékesítési tölcsérünkbe kerülhessenek, aminek következtében a fogyasztók is és a vállalkozásunk is egyaránt profitálhat.

Milyen a jó tartalommarketing?

Elsősorban azokról a cikkekről, bejegyzésekről és egyéb leírásokról van szó, amelyek a vállalkozásunk weboldalain kerülnek elhelyezésre. Célja, hogy magával ragadja és meg is tartsa vásárlóinkat a folyamatos tartalmakkal, amelyek hasznosak a számára. Természetesen a tartalmakat a közönség igényeire szükséges szabni, ezáltal a felhasználó felismeri szakmai kompetenciánkat, így megnyerhetjük lojalitását és esetleg még a love brand-jévé is válhatunk.

A trendek váltakozása

„Új év, új kezdet!” – szokták volt mondani. Minden újabb év lehetőséget kínál újabb eszközök és technikák kipróbálására. Amennyiben gondosan figyeljük az elmúlt évek változásait, láthatjuk, hogy a trendek mi felé tendálnak. Az előző évek tapasztalataiból könnyen leszűrhetjük, hogy ma már a minőség dominál a mennyiség felett, azaz társadalmunk bizonyos rétege eljutott arra a szintre, amikor már a hasznos és az értékes tartalmakat igényli a tucattermékekkel szemben. Ez a marketing világában is hasonlóképpen van!

TIPP

Fontos, hogy a tartalomkészítés során olyan szavakat és kifejezéseket használjunk, amelyeket a Google találatként jelenít meg a keresés során, mivel egy jó tartalommarketing író egyben keresőoptimalizáló szakember is lehet egyben.