Google+, mint kiaknázatlan közösségi média lehetőség cégeknek

google+ közösségi média

Google+, mint kiaknázatlan közösségi média lehetőség cégeknek

Talán mindenki számára jól ismert a Google+ platform, amelyet akár nap, mint nap is használunk, akár cégként, akár magánszemélyként, azonban mégis sok vállalkozás, cég nem él vele sem Magyarországon, sem pedig külföldön. Pedig bizony sok lehetőség rejlik benne.

2015-ben még arról röppentek fel a hírek, hogy a Google magára hagyja a Google+-t, „átengedi” a stafétát a Facebooknak és más közösségi médiának. De nézzük, mi történt az év vége fele? Egyre többen használták a Gmail és más Google szolgáltatást, erre a cég is reagált, kicsit újított a Google+ platformon és a logón, megtartotta a saját közösségi oldalát.

Az elmúlt években óriási mértékben nőtt a Google felhasználóinak száma és egyre népszerűbb lett. Íme pár Google statisztika világszinten.  De nézzük csak egy kicsit másik oldalról a céget! Vannak termékei és a saját fejlesztésű böngészőjében inkább azt preferálja, amelyik a saját terméke – és itt most nem a keresőoptimalizálásról beszélünk.

Vajon mennyire fontos számára, hogy egy cégnek ne csak Facebook vagy egyéb közösségi oldala legyen?

Vajon előnyös egy vállalkozás számára, ha a Google termékeit is használja?

A válaszunk IGEN, mindenképpen előnyös, de nem mindenkinek!

Csak azt ne felejtsük el, hogy az online térben nem feltétlenül térül meg minden azonnal, hiszen mint minden, ez is ráfordítás, idő, energia és bizonyos esetben tőke kérdése.

Na, de ugorjunk kicsit a hazai vizekre és nézzük meg a magyar piacot! A magyar felhasználók majdnem a fele a Google keresőjét használja a 2015-ös adatok szerint. Bővebb információt itt olvashatsz. Globálisan pedig a Gmail felhasználóinak száma – egy pár héttel ezelőtti bejelentés szerint- elérte az 1 milliárd főt. A 2015-ös aktív felhasználói statisztika ide kattintva érhető el.

Ma Magyarországon már nem számít különlegességnek, ha valakinek Gmail fiókja van, ugyanakkor számos előnyökkel jár, mint például:

  • ingyenes,
  • megbízható (statisztika itt látható a meghekkelt levelezőrendszerekről Nagy-Britannia esetében),
  • személyre szabható,
  • offline is használható,
  • összeköthető más szolgáltatásokkal (Google+, Google Trends, Google Maps, Google Cégem, Play Áruház stb.),
  • számos webhelyen regisztráció nélkül, Gmail fiókkal be lehet jelentkezni,
  • sőt, manapság már az alap, hogy egy cégnek vagy magánszemélynek (álláshirdetésre való jelentkezés esetén is) Gmail-es e-mail címe legyen, nem más. Cégek esetében természetesen olyan formában elfogadható, ha saját domain címmel nem rendelkeznek, hiszen professzionálisabb, elegánsabb egy meglévő domain az e-mail címben, mintsem egy ingyenes levelezőrendszer márkaneve – marketing szakmai szempontból.

Ha a fent említett előnyöket vesszük alapul, akkor szinte már evidens, hogy a Google+ szolgáltatásokat és a profilt is hasznos igénybe venni, hiszen +1-gyel több helyen jelenik meg a cég az online térben.

Nézzük mire képes a Google+:

  • a Facebookhoz hasonlóan tudunk posztolni,
  • plusszolhatjuk (+) a bejegyzéseket (olyan mint a Like gomb),
  • megoszthatunk cikkeket, videókat, egyéb tartalmat is,
  • bejelentkezett Gmail felhasználók számára elérhetőek a posztok, bizonyos tartalmak,
  • elegánsabb, mint a Facebook és egyelőre (2017 elején) még nincsenek fizetett reklámok, hirdetések,
  • felhasználóinak száma növekszik (statisztika itt).

A számok és a tények magukért beszélnek, ezért sokaknak érdemes megfontolni a Google+-on való jelenlétet, posztolást és aktivitást.

Ugyanakkor azt mondhatnánk, hogy van akiknek nem ajánlott:

  • akik a cégük Google+ oldalán egyáltalán nem posztolnak vagy évente 1-szer,
  • akik más platformokkal, közösségi oldalakkal maximálisan meg vannak elégedve,
  • akik nem akarják elérni a célközönségük bizonyos szegmenseit,
  • akik a Google termékeit nem szívesen használják, bizonyos okokból kifolyólag,
  • vagy akiknél szimplán a vezetői döntés határozott így, hiszen a cég arculatába, profiljába nem illik bele ezen közösségi platform kihasználása-hiszen ilyen is van.

Az utolsó mondathoz még annyit tennénk hozzá, hogy nem kell minden cégnek minden platformot kihasználnia, hiszen vannak bizonyos esetek, bizonyos cégek, akiknek egyszerűen nem a Google+ a legmegfelelőbb mód, hanem a Facebook, a Twitter, a Pinterest, az Instagram vagy bármelyik másik oldal.

Mindig szem előtt kell tartani ezért tehát:

  • a felhasználói igényeket,
  • a cég érdekeit,
  • arculati, PR , kommunikációs szempontokat,
  • marketing szempontokat,
  • a vezetői döntéshozatalt. A közösségi oldalak esetében is meghatározó a vezetői döntés, hogy a tulajdonos, ügyvezető tud-e azonosulni az adott oldallal, magáénak érzi-e azt vagy sem.

Összegezve a leírtakat, minden cégnek egyéni, szubjektív döntése, hogy a Google+ közösségi oldal előnyeit kihasználja, nem használja vagy kiszervezi és inkább ügynökséghez fordul. A Google saját termékei mind az online térben való jelenlétet tudja erősíteni, de akár gyengíteni, ha azokat nem összehangoltan, nem megfelelően alkalmazzuk. S ne felejtsük el, hogy a Google nem Facebook, nem ugyanazt a tartalmat keresik a felhasználók, nem feltétlenül ugyanazt a hangvételt és stílust kell megadni számukra, kommunikálni velük. A Facebookra és más közösségi oldalakra is más okokból jelentkezik be valaki, mint a Google+-ra. A Gmail felhasználói e-mailes, chateléses funkciók mellett használhatják a Google+ adta érdekességeket, lehetőségeket és nem fordítva.