Search Console miért és hogyan?

Search Console miért és hogyan?

Ha az a célunk, hogy megtalálják weboldalunkat az interneten, akkor sok szempontot kell szem előtt tartanunk. A Google azonban mindent megtesz annak érdekében, hogy sikerrel járjunk. Éppen ezért alkotta meg 2018-ban az új Search Console nevű ingyenes szolgáltatását, amelyet „Google Webmester Eszközök” néven is ismerhetünk, és  ami lényegesen elősegíti a keresőben oldalunk aktív jelenlétét. Mindezt figyelemmel kísérhetjük és emellett még javaslatokkal is ellát bennünket. Tulajdonképpen ellenőrizhetjük webhelyünket a Google „szemén” keresztül, ráadásul a Saerch Console-t díjtalanul használhatják a webhelytulajdonosok, fejlesztők is.A Search Console használata ugyan teljesen fakultatív, azonban érdemes bizonyos szakterületen tevékenykedőknek mélyebben is ismerniük a szolgáltatást, mint például:

  • marketingeseknek és SEO-szakértőknek,
  • cégtulajdonosoknak,
  • webfejlesztőknek,
  • webhely-adminisztrátoroknak.

Nézzünk pár példát! Egy webfejlesztőnek a kódolás megjelölésében és az esetlegesen jelentkező problémák elhárításában segít a webmester, míg egy webhely-adminisztrátornak az oldalbetöltési hibáknál, szerverhibáknál vagy a biztonsági problémáknál nyújt jelentős segítséget. Marketingesként viszont szempont lehet a webhely forgalmának ellenőrzése, amely elősegíti az optimális technikai döntések meghozatalában. Cégvezetőként még azt is láthatjuk, hogy adott kulcsszavakra milyen helyezést értünk el, melyik tartalmunk vagy aloldalunk került külön találati listára, illetve milyen arányban látogatták oldalunkat.

A Search Console (SC)azoknak a vállalkozásoknak lesz igazán hasznos, akik a forgalmuk növelését a Google kereső által kívánják növelni. A social mediá-n belüli vagy a PPC hirdetések („pay per click”, azaz kattintás alapú fizetés) ebből a szempontból jelentéktelenné válnak, azonban az online vállalkozások weboldalforgalmának igen jelentős részét (kb. 50-85%-át) a Google keresője adja, mivel ez az ügyfélszerzési csatorna meglehetősen ismert és elterjedt.

TIPP

Először is tekintsük meg az alkalmazás által elénk tárt teljesítményjelentést, amely megmutatja nekünk, hogy mely kulcsszavunkra hányszor kerestek rá. A gyengébb találatok esetében bátran módosítsuk a kulcsszavakat vagy a tartalmat! Csak azokkal a tartalmakkal foglalkozzunk, amelyek a legkisebb erőfeszítéssel a legnagyobb eredményt érhetik el!

Másodszor, érdemes a változtatásainkról (időpont megjelölésekkel ellátva) naplót vezetni és folyamatosan nyomon követni. Ezek a későbbiekben visszajelzésként szolgálnak és megmutatják, hogy azok milyen hatással voltak a találati listán való megjelenésünkre. (Lehetőség van CSV fájl letöltésére, de akár ki is exportálhatjuk és egy Google táblázatban rögzíthetjük.)

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!