A brandépítés nem csak rizsa…

márkaépítés

A brandépítés nem csak rizsa…

Miért a Starbucks a legdrágább kávézó? Miért akar mindenki iPhonet? Miért fontos, hogy márkás ruhát hordjunk? Mert a vásárlók egy márkán keresztül kommunikálják, hogy kik ők. Mi a státuszuk, miben hisznek.

Ez a brandépítés lényege.

Mi a brand?
Az, aki brandet épít a vállalkozásának, az nem csak a vásárlókat, hanem a vásárlók hűségét kapja meg.  A brandépítéssel adod meg a lelkét a termékednek.

Miért fontos?
A brandépítéssel megkülönbözteted a cégedet a konkurensedtől. Lehet, hogy ugyanaz a terméketek, de az életérzés megkülönböztet.

0. lépés
Meg kell találnod azt a pontot, ami megkülönböztet a konkurenciádtól. Ez a 0. lépés.

1. lépés
A következő lépés, hogy pontosan megismerd a vásárlóidat: nemüket, korukat, érdeklődési körüket stb. Tudnod kell mire vágynak. Enélkül nem tudsz márkát építeni.

2. lépés
A 0. és az 1. pontot gyúrd össze és határozd meg ki is vagy te! Mi a lelke a brandednek.
Nem gyümölcslevet kell eladnod, hanem az egészséget, a vitalitást, az életérzést.

3. lépés
Meg kell alkotnod az ehhez szükséges arculatot és és kommunikációs stratégiát! Mindezt a buyer personádra építsd. Az ő szavait kell használnod, az ő ízlésének érdemes “megfelelned”.

Ha ez a 3+1 lépés megvan, már bőven megelőzted a konkurenciádat. Sokan elkövetik azt a hibát ugyanis, hogy csak terméket árulnak. Vásárlóik lesznek, míg annak, aki életérzést kommunikál, követői. Ez nem csak rizsa. Ezt csinálja minden jól működő márka. Gondold végig! Nincs kivétel!

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!