A LinkedIn professzionalizmusai

A LinkedIn professzionalizmusai

A LinkedIn a Facebook-hoz és Instagram-hoz hasonló platform azzal a lényeges különbséggel, hogy míg utóbbi kettő inkább a felhasználók szórakoztatását kívánja szolgálni, a LinkedIn ezzel szemben viszont egy komolyabb kapcsolatépítési céllal jött létre.

Alapítása

2002-es alapítása óta nagyon sok változáson ment keresztül (amihez hozzátartozik, hogy a Microsoft 2016-ban felvásárolta), azonban a tagok még mindig csak kb. 15%-a használja ki a benne rejlő potenciált. 200 országban és 23 nyelven elérhető, valamint a jelenlegi felhasználók száma mintegy fél milliárd főre tehető (leginkább USÁ-ból, Kanadából, Nagy Britanniából és Indiából), ebből közel egymillió tag magyar állampolgár.

Működése

Az oldalt főként álláskeresésre, karrierépítésre, üzleti és szakmai kapcsolatépítésre használják, ezért a HR-eseknek, vállalkozóknak, üzletembereknek és munkavállalóknak egyaránt népszerű és közkedvelt platform. Már csak komolysága miatt is előszeretettel használják továbbá az informatikusok, mérnökök, pénzügyi és banki szféra ügyintézői, energiaszektor tagjai, marketingesek, továbbá kereskedelmi és értékesítési szakemberek, az egészségügy és gyógyszeripar szakemberei, stb.

A LinkedIn lényegében olyan, mint egy óriási önéletrajz adatbázis. Ezért is szükséges, hogy olyan profilt alkossunk meg, ami egyrészt önmagunkat mutatja, másrészt pedig tetszetős mások számára is, akik pont olyan szakembereket keresnek, mint amilyenek lehet, hogy épp’ mi vagyunk. Így a LinkedIn eképpen hozzásegíthet bennünket egy újabb munkalehetőséghez, valamint álmaink és vágyaink megvalósításához. Mivel többször előfordul, hogy a munkaadók egy-egy jelentkezőt leellenőriznek a social media által is, egy jól összerakott profil a hitelességünket is erősítheti.

A Facebook-hoz hasonlóan kapcsolatépítés szempontjából is előnyös, ugyanis kapcsolatba léphetünk szakmabeliekkel, vagy egy adott vállalat HR-esével, illetve vezető pozícióban lévő személyekkel egyaránt, akiktől értékes és hasznos információkat szerezhetünk (vagy akár részükre ilyen információkkal szolgálhatunk). Egy-egy cég munkatársaira is rákereshetünk (pl. a minket interjúztató személyekre), de felkutathatjuk ismerőseinket is az oldalon. Posztolhatunk szakanyagokat és témákat dobhatunk fel vitaindítás gyanánt.

TIPP

Amennyiben rászánjuk magunkat és létrehozunk egy profilt, sikerességünk érdekében érdemes azt folyamatosan figyelemmel kísérni. Jelöljük vissza az ismerősöket, és bővítsük az kapcsolati hálónkat! Csatlakozzunk szakmai csoportokhoz, keressünk fel szakmabeli networker-eket, akiknek ismerőseinek száma meghaladja az 500-at! Adjunk ajánlásokat másoknak, ezzel ugyanis mások is adnak ajánlásokat nekünk; gratuláljunk ismerőseink sikereihez; osszunk meg információkat, tegyünk közzé hasznos és tartalmas posztokat!

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!