A posztolás szakma, művészet vagy bárki csinálhatja?

Social media menedzser

A posztolás szakma, művészet vagy bárki csinálhatja?

A Social media managert talán a legegyszerűbb lespórolni a cégeknek. Mert Facebookja mindenkinek van (talán Instagramja, Snapchatja és LinkedIn profilja is), oda pedig posztolni bárki tud.

El is mondjuk gyorsan, mi lesz abból, ha a cég közösségi média felületeit “bárki” kezeli. Heteken, hónapokon belül cicás képek, vicces videók és motiváló idézetek fogják jelenteni a céged közösségi kommunikációját.

Ezek a tartalmak valóban képesek szép számú LIKE-ot hozni, de semmit nem tesz hozzá a brandedhez (márkádhoz). Márpedig éppen azért vagy az online felületeken, hogy erősítsd azt!

A posztolás olyan munka, ami ha jól csinálod, szárnyakat ad a cégednek, ha rosszul, akkor rombolja, amit eddig felépítettél. 2 milliárd felhasználója van a Facebooknak és a magyarok több, mint a fele aktívan használja a felületet. Közülük bárki láthatja a posztunkat. Egy ilyen nagyközönség előtt nem mindegy, hogy miről posztolsz.

A Social media manager fontossága tehát vitathatatlan. Ő nem csak posztolgat egész nap, hanem tudja, mikor kell posztolni, mert ismeri (méri) a közönséged szokásait. Olyan tartalmat állít elő, ami építi a brandedet, de ha kell szórakoztat, ha kell elgondolkodtat. Mert ismeri az alapvető emberi érzelmeket, amelyekre hatnia kell.

TIPP

Mi a jó Social media szakember ismérve? Nem csak úgy átveszi a posztolást, hanem stratégiával áll elő. (Mert posztolni tényleg bárki tud.)

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!