A Youtube sem akar lemaradni – ezekkel az újításokkal köszöntötte az évet

A Youtube sem akar lemaradni – ezekkel az újításokkal köszöntötte az évet

Tagadhatatlan, hogy a videók korát éljük, amelynek egyik legjelentősebb platformja a Youtube. Néhány évvel ezelőtt kevesen gondolták, hogy a felületen a jelentős követőtáborral rendelkezők vígan megélnek majd – gyakorlatilag a hobbijukból.

A videózás listavezetője

Bár a Facebook, az Instagram, a Twitter és a Snapchat egyaránt a videókra összpontosít, egyikük sem ér a Youtube nyomába, ahol a felhasználók naponta nagyjából 1 milliárd órát töltenek el. A listavezető szerepe ellenére a platform tisztában van azzal, hogy a rang megtartásához tenni kell, így nem lazsál és idén is több újítást vezetett be.

Ha a videózást említjük, akkor nemcsak a felvett, majd megszerkesztett változatokra gondolunk, hanem az élőkre is. Utóbbi a megjelenés óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hiszen a felhasználók így sokkal közvetlenebb kapcsolatot teremthetnek a kedvenceikkel és a többi követővel.

Szintet lép a Youtube Live

A Youtube Live 2011 óta folyamatosan fejlődik, a szolgáltatást megnyitva láthatjuk az éppen zajló, illetve a nemrég véget ért élőket. Az ezzel kapcsolatos, idén bevezetett újítások közé tartozik többek között az automatikus felirat. Ez a funkció már 2009 óta elérhető, az utóbbi években mintegy 1 milliárd videó készült az alkalmazásával. Mostantól az élőknél is elérhető – egyelőre angolul –, vagyis az élő közvetítések hang nélkül is könnyen követhetőek.

A Facebook és az Instagram nem véletlenül használja a chatet, ezzel segít közvetlen kapcsolatot kialakítani a közönség és a videó készítője között. Az említett social media felületeken később is visszaolvashatjuk a hozzászólásokat.

A Youtube úgy döntött, elérkezett az idő, hogy csatlakozzon ehhez az elgondoláshoz, így ezentúl a kommenteket vissza lehet nézni az élő adás után. Mindezt úgy tervezték meg, hogy az ablakok a felvételek melletti sávban jelenjenek meg – pont úgy, mint élőben.

Megadhatjuk, honnan közvetítünk

A hely megjelölését szintén több közösségi média platform alkalmazza évek óta (például a Facebook és az Instagram), ebbe a hullámba mostantól a videómegosztó is bekapcsolódik. Az elv nagyjából ugyanaz: meg lehet jelölni például az éttermet vagy a parkot, ahonnan megy a közvetítés. A Youtube felhasználói ugyanazzal a helycímkével több videót felfedezhetnek, sőt a keresési oldalon akár a helyszűrőt is használhatják.

Ezek az újítások elsősorban a felhasználói élményt fokozzák, amivel hosszú távon szinte teljesen kiválthatják a TV-t. A legfiatalabb generáció többnyire ezt a csatornát használja szórakozásra vagy tanulásra (találkoztam például olyan 3 évessel, aki a zöldet green-nek mondta, mert a Youtube egyik videójából így tanulta meg), de egyre elterjedtebb az olyan hétköznapi témák megosztása a felületen, mint a receptek, az edzéstervek vagy egy előadássorozat – vagyis az idősebb generáció körében szintén egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!