Google algoritmusok 2000-től

Google algoritmusok 2000-től

A Google az 1998-as indulása óta sok változáson esett keresztül, amely annak is köszönhető, hogy modern korunk felgyorsult világában az igények rendre változnak. Ennek következtében új szakmák és tevékenységek jelentek meg (mint pl. online marketing, network marketing, blogger, vlogger, influencer, stb.), amelynek az internet szerves részét képezi.

A Google évente kb. 500-600 frissítést eszközöl, amely arra hivatott, hogy a Google és a felhasználók érdekeit egyaránt szolgálják. A folyamatos felmérések kijelölik azt az irányt, amelyre a következő frissítések irányulni fognak, így az algoritmusváltozások között vannak kisebbek (akár névtelenek is) és nagyobbak, mint például:

Panda: Legfőbb célja az volt, hogy a találati listán előrébb sorolja a jó minőségű tartalmakat a gyengébbekkel szemben. Első megjelenése 2011-re datálható.

Pinguin: Ez az algoritmus gyakorlatilag a linkeknél tette meg ugyanazt, amit a Panda a tartalomnál, azaz a linkek minősége vált kulcsfontosságúvá. Megvizsgálta az adott linkekhez tartozó forrásoldalakat és aszerint értékelte azokat.

Kolibri: Magába foglalja a Pandá-t és a Pinguin-t. Általa a kulcsszavakon kívül komplett kérdésekre is rá lehet keresni, mivel vizsgálja a felhasználó web-es előzményeit is és annak megfelelően próbálja meg kitalálni a kereső személy szándékát.

RankBrain: A Kolibri-hoz hasonlóan próbálja megérteni a kereső személy szándékát, azonban már figyelembe veszi a felhasználói nyelvhasználatot is. Ez azt jelenti, hogy nagyobb eséllyel találjuk meg a nekünk megfelelő oldalakat, ha a keresésünk a kulcsszavakat meghaladóan inkább egy beszélgetésre hasonlít.

Fred: Ez egy weboldalon lévő reklámmegjelenést értékelő újgenerációs minőségi algoritmus. Azokat az alacsony minőségű oldalakat szűri (és sorolja hátrébb), amelyeken aránytalanul sok reklám található és kevésbé szolgálja a felhasználók hasznát.

A gyakorlati használat során mindig több hiba tapasztalható, mint a tesztelések során, a frissítésekre egyrészről ezért is van szükség. Másrészről viszont javítja az oldalak minőségét, segíti a szerzői jogok védelmét, pontosítja a helymeghatározásokat, visszább szorítja az egyéb visszaélési lehetőségeket – csak, hogy néhányat említsünk.

Hátránya azonban abban mutatkozik meg, hogy egy-egy weboldalt a frissítés után a Google képes a keresési találatok során előrébb vagy hátrébb rangsorolni, amelynek a marketingesek és egyéb netes tevékenységet űzők a legkevésbé örülnek.

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!