Hipp-hopp, itt az Instagram-shop

Hipp-hopp, itt az Instagram-shop

Az Instagram ma már nem a jövő, hanem a jelen meghatározó közösségi média felületeinek egyike. De nemcsak a célközönség elérése miatt érdemes jelen lenned rajta, hanem azért is, mert új funkciójával gyarapíthatod a céged bevételeit. Legalábbis akkor, ha tudod, hogyan használd az Instagram-shopot.

Világszerte elérhető funkció

A funkció a világ több országában elérhető, többek között Ausztráliában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Svédországban…és hazánkban. Az elgondolás lényege, hogy a mobilon történő vásárlás során a vevők a kínálat megtekintése után azonnal a pénztárhoz jussanak – eddig csak egy hivatkozást lehetett beépíteni, ami továbbvitte őket a vásárlói felületre.

Az új applikáció legnagyobb előnye, hogy a használatával a felhasználók könnyen megtalálják a platformon a termékeidet, és azonnal továbbléphetnek a vásárlási funkcióra. Ehhez egyszerűen rá kell pöccinteniük a képeken lévő jelölésekre. Vagyis nemcsak az elérést, hanem a felhasználói élményt is növeli.

Most végigvesszük, hogyan tartozhatsz te is az alkalmazást használó cégek közé.

Hogyan telepítheted?

  1.       Hagyd jóvá a fiókodat az Instagramon történő vásárlásokhoz és ellenőrizd, hogy az alkalmazás legfrissebb verzióját használod-e.
  2.       Nyisd meg a profilodat, majd válaszd ki a felső részén található Első lépéseket.
  3.       Ha nem jelenik meg a figyelmeztetés, akkor koppints a beállítások ikonra.
  4.       Ezután válaszd ki a Shopping elemet, majd a Folytatást.
  5.       Most jöhet a dolog lényegi része, vagyis az üzleti profilodhoz kapcsolni kívánt termékkatalógus kiválasztása.
  6.       Ezután már csak be kell fejezned műveletet a Done lehetőséggel.

Mit tehetsz, ha nem jelenik meg a Shopping elem a Business Settings alatt?

Nem kell megijedned, könnyen lehet, hogy a fiókod még ellenőrzés alatt áll. A folyamat általában néhány napig tart, de ha alaposabb ellenőrzésre van szükség, akkor sajnos több időt is igénybe vehet, akár heteket.

Amikor megvagy a technikai beállításokkal, akkor ideje kipróbálnod a funkciót – lelkes marketingesként valószínűleg te is alig várod, hogy végre élesben is kipróbáld.

Így üzemelheted be a rendszert:

  1.       Válassz ki egy fényképet és adj hozzá a feliratot, a szűrőket és effektusokat. Vagyis eddig mindent úgy kell csinálnod, mint egy átlagos posztolásnál.
  2.       Ezután koppints arra a termékre, amit meg akarsz jelölni a fotón. Így lehetőséged lesz megadni annak a terméknek a nevét, amit meg akarsz jelölni – válaszd ki, miután előugrott.
  3.       Most már csak két pöccintés választ el a céltól: a Done, majd a Share opciók.

Hány terméket jelölhetsz be?

A dolog azért is fantasztikus, mert a fentieket a korábban feltöltött képeknél szintén be tudod állítani – nem csak annál, amit frissen töltöttél fel. Egy képnél maximum 5, a több képes bejegyzésnél pedig maximum 20 terméket jelölhetsz meg.

Szerintünk főleg az elején nem kell túlzásokba esni; elég ha 2-3 terméket teszel elérhetővé fotónként. Arra ügyelj, hogy az egyképes bejegyzéseknél van lehetőséged a későbbi módosításra és törlésre, a több képből álló bejegyzésnél azonban nincs.

Ha kíváncsi vagy, hogyan fog kinézni a poszt, mielőtt kikerül a felületre, akkor kattints a Preview Tagged Products opcióra, a piszkozatként való mentéshez pedig a Save Draft gombra.

Reméljük az ismertetővel tudtunk segíteni az Instagram újdonságának használatában. Ha nem is nyeri el rögtön a tetszésed, érdemes megbarátkoznod vele, hiszen a hasonló funkció már bizonyított a Facebookon – vagyis jó esély van rá, hogy ezen a felületen is legalább ilyen sikerrel tudja támogatni az értékesítést.

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témához egyéb infót!