Keresőoptimalizálás káosza, a weboldalunk keresőbarátivá tétele

weboldal tableten

Keresőoptimalizálás káosza, a weboldalunk keresőbarátivá tétele

Az internet megannyi lehetőséget biztosít az érdeklődőnek, vásárlónak a legjobb eredményt elérni, a megoldást megtalálni egy adott problémájára. Mára már a keresők között a legkedveltebb a Google óriás, a maga letisztultságával, korszerűségével igencsak belopta magát a felhasználók szívébe, otthonaikba. Nemcsak egyszerű keresőként működik, lassan de biztosan eljut oda, hogy kitalálja a gondolatainkat, hiszen figyeli a billentyű leütéseinket, a szavaink formálását sőt, még a nyelvi, területi sajátosságokra is idő szentel.

Érdemes tehát kicsit másik oldalról is megközelíteni ezt a helyzetet, segít minket és a cég, vállalat munkáját a saját módja, igénye szerint? Persze, segíti a felhasználót azzal, hogy a keresőbe beírtak alapján eredményt ad, a kereső személy a legjobb esetben valóban releváns választ kap a kérdésére. Menjünk vissza az időben egy kicsit, a könyvtárak, keresgélések korába! Ha valamilyen témakörben kellett keresgélni régen, akkor a könyvtárba mentünk, kutattunk sokszor órákon át. A mai felgyorsult világunkban nincs idő a könyvtárban naphosszat böngészni egy adot dolog után. Nem arról van itt szó, hogy a könyvtár jelentősége elveszett, csak átalakult. Gyorsan szeretnénk minden információt, élvezzük, hogy bármi történik, mindenről tudosítanak nekünk az interneten keresztül és ezt ki is használjuk. Sőt, odáig jutottunk, Kedves Olvasó, hogy amiről most írunk 10 perc múlva nagy valószínűséggel már elavult lesz. Pont ezért Önnek is megvan az a lehetősége, hogy tovább barangolhasson a világhálón, más téma után nézzen vagy éppen érdeklődve figyeljen tovább minket az írásaink által, hogy megérthesse kicsit jobban az online keresőket.

Az említett információk tudatában érdemes egy keresőt, mint a Google, Bing, Yahoo! vagy bármelyik is legyen, szemlélni. A keresők azt keresik az interneten, weboldalakon, tartalmakban, amelyeket mi a keresőikbe beírunk.
A cég weboldalának a tartalma fontos minden szempontból, hiszen a keresők különféle algoritmusok alapján vizsgálnak több millió weboldalt. A nagy kérdés az, hol található a keresőben a mi vállalkozásunk, hányadik helyen, illetve hogyan találnak ránk a felhasználók?

A keresőoptimalizálás (search engine optimization) a weboldal keresők számára optimalizált oldallá, tartalmassá tétele. Mivel manapság nagyon sok weboldal létezik elég sokféle tartalommal, így valamilyen módon a tömegből elő kell törnie a cégünknek, hogy nemcsak mi, de az igazi érdeklődő is megtalálhassa.

Főbb keresőoptimalizáló szempontok a weboldalnál:

  • weboldal menüpontjai,
  • weboldal tartalma, cikkei, témái, az oldalakon olvasható szöveg,
  • weboldal képei,
  • a cég bemutatkozása, mit ír magáról,
  • közösségi oldalakon való bemutatkozás,
  • egyéb oldalakon a cégről szóló információk.

Érdemes megfigyelni, hogy az adott megcélzott vásárlónk, szolgáltatást igénybevevőnk milyen szavakat használ, hogy ismer fel minket, milyen külső vagy belső tényezők alapján választ pont minket, hogy hozzánk térjen be. Ők segíthetnek nekünk a weboldalunk keresőoptimalizálása érdekében, a megfigyeléseink segítségével, így hasonló keresőszavakat tudunk beállítani a weblapunkhoz, ezáltal nagy valószínűséggel relevánsabb felhasználó tábort tudunk gyűjteni.

A keresőoptimalizálásnál is fontos szem előtt tartani, hogy a cégünknek