A közösségi média nézőpontokból

social media kapcsolatok

A közösségi média nézőpontokból

A közösségi média vagy ahogy angolul szokták nevezni, social media a közösségért van, a felhasználó áll a középpontjában és mindent megtesz annak érdekében, hogy a legjobbat mutassa a nézőközönségnek.

Évtizedekkel ezelőtt még sok problémával meg kellett küzdenünk, ha egy hírről tudni szerettünk volna vagy az ismerősünket akartuk elérni, de ez szerencsére már a múltté, mert azóta korszakváltás következett be. Eljött az online közösségi média kora.

Nézzük 2 nézőpontból a közösségi médiát, egyik a felhasználó szemszöge, a másik a marketinges szemléletmód.

  • Mit nyújt a felhasználó számára ez a platform?
  • Egy óriási közösség része lehet, tartozhat valahová, még ha órási is az a közösség.
  • Nincs egyedül, hiszen bármikor, bárkivel felveheti a kapcsolatot egyetlen kattintással.
  • Felkeresheti régen nem látott ismerőseit.
  • Megnézheti mások profilját, beletekinthet mások életébe.
  • Híreket, aktualitásokat olvashat a közösségi oldalakon akár más személyekről, akár a világról.
  • Kiválaszthatja a neki tetsző, vonzó tartalmat, ezáltal válogathat is.
  • Közösséget építhet, hiszen több emberrel egyszerre tud kommunikálni.

-Csak, hogy párat említsünk a pozitív dolgokból.-

Ha szakmai oldalról figyeljük a közösségi oldalakat, akkor a következő előnyökre tehetünk szert (oldaltól függően):

  • A felhasználót célzottabban érhetjük el a hirdetéseinkkel.
  • Kiválaszthatjuk az online adta lehetőségeket és időzíthetjük a megjelenéseinket.
  • Online fizethetünk, nincs sorban állás, várakozás és értesítést kapunk a kampány indulásáról.
  • Nem kell a saját szerverünket terhelni az adatokkal, képekkel.
  • Bármikor, bárhonnan elérhetjük az oldalt és látunk minden apró történést rajta.
  • Azonnal tudunk reagálni egy esetleges üzenetre, krízisre.
  • Akár a konkurenciánkat is könnyebb nyomon követni.

Ezek után a nagy kérdés az, hogy a felhasználói oldal és a cég oldala hogyan tud találkozni egymással?

A közösségi oldalak segítik a szakember munkáját, segítenek a cég, vállalat imázs kiépítésében és összehozzák az eladót a vevővel a legideálisabb esetben. Ugyanakkor érdemes azt is nyomon követni, hogy hogyan zajlik mindez, ugyanis nem minden cégnek előnyös az effajta kommunikáció, kapcsolatteremtés, bár kétség kívül azok vannak kevesebben.

Fontos szem előtt tartani a cég, vállalat értékrendjét, imázsát, elérni kívánt fogyasztói táborát és viselkedését. Mindig a céghez mérten kell kommunikálni és bizonyos gyakorisággal megjelenni, hirdetni a fogyasztók számára. Sok esetben előbb ismerni kell a fogyasztót, szokásait ahhoz, hogy megtaláljuk a legcélzottabb platformot az eléréséhez.