Mi a jó arculat titka?

Mi a jó arculat titka?

Az arculatunkkal találkozik először a látogató.

Lehet, hogy gyakorlatilag egy landing page-re érkezik, de ott nem csak copy-val és stockphotókkal találkozik, hanem a céges arculatunkkal is. Színek, logók, visszatérő grafikai elemek, tehát ott lesz a stílusunk. És ha már ott van, legyen tényleg stílusos és profi. Nézzük, mi is kell ehhez!

Ne bízzunk meg grafikust csupán azzal a felhívással, hogy “csinálj nekünk valami szép és modern logót”.

Ahhoz, hogy igazán hozzánk és a cégünkhöz illő arculatot kapjunk, szükséges tájékoztatni a grafikust a cég küldetéséről, filozófiájáról és arról, hogy ki a buyer personánk, vagyis tudassuk, hogy ki a mi célközönségünk. Mert a jó arculat, hogy tükrözi a céget, de passzol a leendő érdeklődők stílusához is.

– Természetesen a jó grafikus/ügynökség/tervező/ügyfélkapcsolati menedzser célzott kérdésekkel segíti a “háttércsapat”/saját munkáját is. Az ügyfél válaszok ugyanis meghatározzák a stílust, a design alapját. Ha pl. a cég irodájában történik a tárgyalás, akkor már a környezet, az “atmoszféra” betekintést ad a szakavatott szemnek, hogy milyen irányban érdemes haladni az arculat megtervezése során.

Ha kismamáknak szóló portált indítunk, ne a fekete színeket domináltassuk, bármennyire is trendi a minimál. Maradjunk pl. a matt színeknél (az is tud minimál lenni)!

Miért fontos ez? Mert ez is egyfajta message match. Kellemetlen élményt nyújt egy témától eltérő színvilág, érdemes mindig következetesen törekedni az összhangra, így keltünk professzionális hatást.

Tanácsos jól megjegyezhető logóban és arculatban gondolkozni.

Vigyázat! Ha pl. lila színnel dominálunk, gondoljuk át, hogy az emberek fejében a lila színről milyen márka jut eszébe! Ha tudjuk, kerüljük el az efféle hasonlóságot, és valóban törekedjünk az egyediségre. Érdemes színekről kikérni mások véleményét, megkérdezni, hogy mire asszociálnak a látottakról. Ne csak a grafikusét, jöhet családtag, kolléga, ismerős. Egy “friss” szem sokat segíthet.

Nem érdemes az arculatnál csak a saját ízlésünket figyelembe venni.

TIPP

Ha hónapok, évek múltán változtatni szeretnénk az arculaton, úgy tegyük, hogy bizonyos elemeket meghagyunk. Tehát pl. a szín marad, de a logón szereplő minta változik. Ha már bekerültünk az emberek fejébe, akkor alkalmazkodjunk ehhez és óvatos változtatásokat eszközöljünk.

arculattervezés csomagKérj tőlünk ingyenes árajánlatot meglévő/ új arculatodhoz vagy válassz csomagajánlataink közül!