Mobil app-ot marketingre használjuk?

Mobil applikáció fejlesztés

Mobil app-ot marketingre használjuk?

Egy jó mobil app a marketing terv részét képezi, de önmagában kevés és költséges.

Célja

  • az ügyfélszerzés,
  • az eladás növelés,
  • de főként a brandépítés, éppen ezért gyakran veszteséges az üzemeltetése (fejlesztés, frissítés).

 

Vitathatatlan, hogy egy jól működő app tovább erősíti az ügyfél és a márka kapcsolatát, illetve visszatérő, lojális ügyfélkör építhető vele. Azonban ehhez innovatívnak és értékadónak kell lenni és a vásárlók kényelmét szolgálni.

Jó példa erre a Starbucks applikációja, ezen Amerikában heti 3 millió tranzakciót bonyolítanak le.

Mivel nem tartozik a legköltséghatékonyabb marketingeszközök közé, a KKV szektorban nem jellemző az applikáció fejlesztés.

Leegyszerűsítve 3 fő lépése van egy applikáció életútjának:

  1. tervezés/kivitelezés
  2. reklámozás
  3. frissítés.

 

A fentiek ugyanis olyan állandó reklám és fejlesztési költséget jelentenek, amik jelentős terhet rónak a cégre. A kivitelezést és a megelőző piackutatást, trendfigyelést pedig szinte lehetetlen házon belül megoldani, az innovatív fejlesztésről nem is beszélve.

Az International Data Corporation, Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker felmérése szerint

  • idegenforgalom és turizmus,
  • vendéglátás,
  • kiskereskedelem,
  • ingatlan,
  • oktatás,
  • bank és biztosítás,
  • marketing,
  • egészségügy,
  • valamint gyógyszeripar ágazataiban működnek igazán az applikációk.

 

Figyelem!

Letöltés után sem állhat meg az élet! A letöltött applikációk csupán 25%-a kerül újból megnyitásra.

Tetszett a cikk? Oszd meg vagy írd meg véleményed ezzel kapcsolatban, fűzz a témánkhoz plusz infót!