Tartalommenedzsment, avagy mennyire fontos a weboldal tartalma?

tartalom szövegírás

Tartalommenedzsment, avagy mennyire fontos a weboldal tartalma?

A mai modern társadalmunkban egyre inkább megváltoztak a fogyasztói, felhasználói szokások, trendek, hiszen ahogy fejlődik a technika, s újabb vívmányok jelennek meg, úgy a fogyasztók is vele próbálnak fejlődni egyéntől, környezettől függően. Hajdan nem volt akkora jelentősége egy weboldal létezésének, mára már az is fontos szerepet tölt be, hogy azon az oldalra látogató, mit néz, mit érzékel az elé tárt információkból, mit vesz észre és még sorolhatnánk.

Amíg korábban az offline reklámozás, marketing és kommunikáció sok esetben egyirányú volt, addigra mára az online térben még inkább kétirányúvá vált. A korábbi adminisztrációval teli időszak lerövidült, több program és több lehetőség adódott az emberek számára, hogy információt gyűjtsenek és elmondják véleményüket.

A legjobb példa erre a közösségi oldalak jelenléte, az applikáció áruházak vagy csak egyszerűen az e-mail. Sokkal több információt vagyunk képesek elküldeni a nagyvilágba, mint korábban bármikor. Nem kell heteket várni a válaszra – jobb esetben – azonnal tudjuk, mikor, mit és hol kell lennünk, mit kell csinálnunk, követnünk stb. A webáruházak, a közösségi oldalak azonnali lehetőséget biztosítanak a felhasználóik számára, hogy reagáljanak egy-egy adott posztra, hírre, kommentre, megosztásra. Nem szükséges várni a levélre a postaládában, nem szükséges kérdőívek segítségével felmérést készíteni offline, mert erre is van lehetőség már online. Miért fontos erről írni? Mert érteni kell ennek a mai világnak a működését, Kedves Olvasó!

Félreértés ne essék, nem arról írunk, hogy az offline marketingeszközök kevésbé hatékonyak, ez mind szolgáltatás, termék függvénye. Csupán arra próbálunk rávilágítani, hogy az online jelenlét, tartalom mennyire meg tudja határozni egy felhasználó, fogyasztó, vásárló, olvasó hozzáállását, érzékelését, véleményét az adott cégről, személyről. Mindezen okok miatt fontos átgondolni a weboldal tartalmát, létrejöttének okát, funkcióit.

A weboldal tartalmának fontossága

A weboldal tartalma több szempontból is meghatározó, hiszen ezzel fog először szembesülni a látogató, érdeklődő, s valamennyire ki fog alakulni benne egy első benyomás, mint egy első randin. A cég megmutatja mit tud, miben jó, miért jó és miben tud segíteni az érdeklődőnek, az érdeklődő pedig választ, hogy tetszik neki vagy mégsem. Ha tetszik neki a weboldal, annak tartalma, akkor visszatér vagy azonnal ír, szó szoros értelemben érdeklődik. Ha rájön a kapott információkból, hogy mégsem ez kell neki, akkor elmegy és keres mást. Valljuk be őszintén, mennyire nehéz manapság egy másik weboldalra átkattintani? S mennyire nehéz megtartani az érdeklődőt, ott tartani a weboldalon akár több percig is?

Ezért érdemes jól átgondolni egy weboldalt, annak tartalmát, felépítését.

Elsődleges szempontok lehetnek a következők:

  • a vállalkozás, cég profilja,
  • milyen céljai vannak a weboldallal,
  • mit szeretne kommunikálni az érdeklődők felé,
  • hogyan szeretné őket megszólítani,
  • milyen célközönségnek szólna a weboldal.

 

Ha ezek mindegyike elkészült, akkor utána jön a weboldal tartalma, s annak menedzselése. Az oldalt érdemes a fentiek átgondolása, átbeszélése után elkezdeni és tartalommal is feltölteni. A felhasználónak ugyanis van egy problémája egy adott témában és mindent tűvé tesz vagy mégsem, hogy megtalálja. Melyik cég weboldala fogja az érdeklődőt elcsábítani? Amelyiknek a tartalma a legrelevánsabb az ő kereséseinek megfelelően, ahol választ kap a kérdéseire, nem marad benne kétely és márcsak rendelnie kell kényelmesen, sőt ezzel még időt is spórolhatott magának.

Nevezhetjük ezt a weboldal tartalom művészetének, de mint minden esetben itt is fontos a művészi kommunikáció, mert az érdeklődő meg fogja hálálni az információt, a problémamegoldást, akár hűséggel, akár egyszeri vásárlással. A vállalkozás, cég is nyert vele, mert tanulhatott a felhasználótól, főleg ha visszajelzést kapott egy e-mail, komment formájában, akár csak azzal, hogy hány másodpercet töltött az adott oldal adott aloldalán. Minden esetben az a nagy kérdés milyen oldalról közelítjük meg a vásárlást, illetve magát a fogyasztót? Szeretnénk egyszer eladni és mindenképpen eladni neki, teletűzdeljük nagy marketing hatásvadász szöveggel a tartalmat vagy várjuk, amíg a gyümölcs beérik a nap fénye által?