A nyereményjátékok igen népszerű ötletnek számítanak, hiszen az emberek ajándékokért, nyereményekért szívesen like-olnak, kommentelnek, osztanak meg bejegyzéseket.
Ez azért célszerű, mert megnő az aktivitás az oldalon, több emberhez juthatunk el és a márkánk iránti elköteleződést is növelni tudjuk. Azonban tisztában kell lennünk néhány dologgal, hogy valóban jól és szabályosan fusson az akció.
- Csak Facebook oldallal indítható nyereményjáték, csoporttal és magánprofillal nem lehet ilyen felhívást indítani.
- Pontosan le kell írni a játék szabályzatát, mit nyerhetnek, mit kell tenniük, meddig él a lehetőség, kinek szól. ( Ezt elérhetővé is érdemes tenni a weboldalon pl.)
- A nyereménynek nem lehet feltétele a megosztás és az oldal kedvelés, tehát nem kérhetjük, hogy “Oszd meg a posztot és kedveld az oldalunkat, hogy megnyerd a 2 fős nyaralást.”
- Fel kell azt is tüntetni a leírásban, hogy a Facebook nem támogatja a nyereményjátékunkat és ő ezért nem is kérhető számon.
Ezen szabályok megszegése kockázatos, egy egész kampány múlhat rajta, mert a Facebook jelzés nélkül törli a szabályba ütköző játékokat.
A teljes szabályzat itt olvasható, a III/E részben.
Ezenkívül gyakorlati tanács, hogy ha pl. ablakot értékesítünk, akkor – lehetőség szerint – ne Iphone 7 mobiltelefont sorsoljunk ki, mert így irreleváns emberek is játszani fognak, akiket nem érdekel a cégünk, csak a nyeremény. Válasszunk hozzánk kötődő nyereményt, de ügyeljünk arra, hogy ne értéktelenítsük el a termékeinket gyakori nyereményjátékokkal!
+1 TIPP
Minden nyereményjáték indítást FONTOS bejelenteni a NAIH-nál Magyarországon, még 2017-ben is. Természetesen érdemes előre tájékozódni minderről, online regisztrálni és nem utolsó sorban a játékszabályzat megírásánál előnyös, ha szakértő (ügyvéd) személyt kérünk fel a professzionálisabb tartalom megírására.
+ A fentiekben leírtak elkerülése végett bízd szakemberre Facebook oldalad kezelését vagy kérj ingyenes árajánlatot!